Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Zero Emisii | December 17, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Marea Britanie anunta planurile pentru tranzitia catre transportul public cu zero emisii - Zero Emisii

Marea Britanie anunta planurile pentru tranzitia catre transportul public cu zero emisii

In Marea Britanie, trenurile si autobuzele cu putine emisii, chiar si cele cu 0 emisii sunt in ascensiune, lucru evidentiat in 2 noi proiecte aflate in derulare in tara.

BusinessGreen informeaza ca Londra lanseaza un proiect pilot pentru autobuzele hibrid special create sa isi reincarce bateriile in timpul opririi in statii. In luna august 2014, se zvonea ca Network Rail, detinatorul si operatorul unei importante parti din infrastructura Marii Britanii, testeaza un nou model de tren cu baterie.

Transportul pentru Londra (TfL) dezvolta primul proiect cu 4 autobuze functionale pe linia 69 din oras, mai precis intre statiile Canning Town si Walthamstow – ambele statii vor fi prevazute cu tehnologia de incarcare inductiva cu wireless. Ca hibrid, autobuzele au, totodata, si cate un motor diesel pentru a fi folosit atunci cand bacteria se goleste. Asadar, idea vizeaza reducerea emisiilor prin folosirea autobuzelor pe modul electric cat mai mult posibil.

Proiectul este partial sponsorizat de Zero Emissions Urban Bus System (ZeEUS) si face parte dintr-un  lant de 8 proiecte demonstrative din 6 tari europene care doresc sa creeze o retea de transport in comun mai bine coordonata, eficienta energetic si electric.

TfL n-a facut dezvaluiri si in privinta asteptarilor de reducere a emisiilor de carbon, poluare si costurile de combustibil din perioada de proba, insa anticipeaza ca autobuzele sa se foloseasca de motoarele diesel doar atunci cand se impune.

‘Perioada de proba pentru aceste autobuze… poate reprezenta un pas mai aproape de a avea autobuze supraetajate mai curate pe strazile din Londra’, afirma Mike Weston, directorul de autobuze TfL. ‘Vom monitoriza indeaproape rezultatele perioadelor de proba, lucru care ne va ajuta sa adoptam o tehnologie mai noua si mai curata in Londra.’

Intre timp, bateriile-test pentru trenuri Network Rail sunt dezvoltate cu ajutorul proiectului Independently-Powered Electric Multiple Unit (IPEMU), un efort asociativ intre Network Rail, Bombardier, Departamentul de Transport si alti cativa operatori. Ideea proiectului este sa se creeze trenuri pur electrice care sa functioneze atat pe sinele de transport cu infrastructura electrificata, cat si pe cele fara infrastructura electrificata.

Trenurile electrice pe diesel au devenit deja comune in Marea Britanie, insa pana acum partea ‘electrica’ a avut nevoie si de infrastructura adecvata pe tot parcursul traseului pentru a functiona. Trenurile pe baterii, pe de alta parte, se pot incarca in maniera standard atunci cand functioneza pe sina electrificata, apoi se pot baza pe baterie atunci cand merg pe sectiunea cu sina neelectrificata.

Rezultatul final prevede un tren care se bazeaza mai putin pe carburanti, si care costa mai putin tinand cont de nevoia tot mai mica de infrastructura electrica. ‘In urmatorii 5 ani, Network Rails are ca tinta reducerea costurilor cu 20 de procente a functionalitatii trenurilor’,  a declarat James Ambrose, inginer principal la Network Rails si coordonator al proiectului IPEMU (sursa: Network Rail Media Center). ‘In acelasi timp, cautam noi solutii sa facem calea ferata mai verde. Acest proiect are potentialul unei contributii significante catre ambele scopuri.’

Au fost realizate teste pilot cu diferite tipuri de acumulatori electrici in poligoane specializate de testare in orasul Derby.

In alta ordine de idei, Marea Britanie face pasi mari catre o infrastructura mai verde. In iunie 2014, guvernul a aprobat ceea ce va fi cel mai mare parc eolian din lume, un parc de 1200 MW care se intinde pe 26 de mile pe coasta Suffolk a Marii Britanii; aceasta este anuntata sa produca energie din 2019. De asemenea, banca de investitii UBS a lansat un raport in care afirma ca efectele combinate ale tehnologiei solare si avansarile acesteia privind stocarea energiei in baterii ar putea reduce masiv nevoile Europei de producere a energiei electrice prin conbustibilii din industrie – aceasta schimbare s-ar putea produce incepand cu 2025.

Sursa: Thinkprogress.org

 

Submit a Comment